Monday, January 10, 2011

Cerita pasal facebook dan tauke die........

        Hari ni dah kecoh satu malaysia pasal cerita facebook nak di tutup...aku tengok banyak jugak paper yang buat cite pasal ni....huhu...nampaknye...lepas ni kite sume dah tak boleh la berfacebook...masing2 mengeluh...betul x????aku kesian betol pada pengasas facebook tue....si Mark Zuckerberg ni...yela..kerana facebook die hilang mase2 berharga dalam hidup die...ish3..kesian betol....siap bagi statement bagai....

"Facebook sudah di luar kawalan saya dan tekanan menguruskan syarikat ini telah mengganggu hidup saya. Saya perlu hentikannya untuk mengelakkan tekanan ini,"  kata si Zuckerberg ni...

ok la..aku tak nak cite pasal facebook nak ditutup ni...sebab aku percaye mesti dah ramai blogger laen yang dah tulis pasal ni...cume aku nak cite sket kat korang sume tentang  jutawan  bllionaire muda yang bername Mark Zuckerberg ni....bagi korang yang tak tau....sebenarnye si Zuckerberg ni student dari Universiti Havard,,,die mula2 cipta facebook ni untuk budak2 kelas die je..yela,,senang nak berkomunikasi...dalam mase beberapa bulan je...facebook mendapat sambutan dari kolej2 and jugak budak2 skolah kat eropah nuh..

aku ade jugak terdengar cite yang si Zuckerberg ni sampai brenti blajar sebab nak kembangkan bisnes facebook die..tapi tak tau la kan betol ke tak cite ni..huhu...Zuckerberg ni banyak di bantu kawan2 programmernye utk kembangkan bisness facebook ni....sekarang dah jadi jutawan...opss...bukan stakat jutawan...dah jadi bilionaire pon...

Banyak jugak syarikat besar2 yang nak beli facebook ni...tapi die tak nak jual...Google pon ade offer nak beli facebook ngan harga USD 1 billion...banyak tue...tapi die tetap tak nak jual...rugi kan?????banyak gak kontroversi timbul  gara2 die tak nak jual facebook ni...ade yang cakap die bodoh sebab tak jual facebook...tapi die cool je....hehehe..hasilnye selepas 3tahun beliau di tabalkan sebagai 'world youngest selfmade billionnaire' oleh majalah Forbes...kire berbaloi gak la usaha die tu...

alih2 sekarang ni die dah nak tutup facebook...mesti ramai kat luar sana tu yang kecewa habis...ok...habis pasal si zuckerberg ni..betol la orang cakap...'duet banyak berkepuk-kepuk dalam poket watpe kalau hati tak bahagia' kirenye..mmg kena la ngan kes si billionnaire facebook ni...kesian die...hehe..aku cite pasal die ni bukan ape....saje nak berkongsi pengetahuan am dengan korang...hehe...peace


billionaire muda facebook...






pasal kes facebook nak di tutup ni plak..sedih jugak sebenarnye...yela...facebook ni banyak jgk kegunaan die..contohnye..kite boleh jumpe kawan2 kite yang dah lame lost contact lam facebook ni...tak kira dari kawan2 skolah menengah sampai la kawan2 tadika...tue die punye kelebihan...aku tak nafikan...keburukan facebook pon banyak jugak...tak payah ambik contoh jauh2...kite tengok kat malaysia je...berlambak2 page kat dalam facebook tue yang berbentuk hater fan page...yang terbaru page yang tak setuju Ana Raffali menang AJL..hmmm...secara tak langsung..minda org kite di pengaruhi oleh perasaan yang tak elok cam tue..aku sendiri pom tak paham nape ade jugak orang camtu lam dunia ni...kesian si Ana tue...


k la,,,aku tak nak cakap panjang2...lagi banyak aku tulis..lagi banyak aku mengarut....ape2 pom terpulang la pada korang sume untuk menilainye...babai sume...







p/s : sebenarnye aku ade test esk...korang doa2kan aku ye...hehe..cayang korang.




0 comments: